Club Bebé

Välkommen som medlem i Club Bebé!

Om Club Bebè

Som ett sätt att följa och stötta barn och föräldrar  i deras introduktion till vattenvärlden vill vi presentera för er Club Bebe Sweden.

Club Bebe Sweden bildades genom att förstå av att vara förälder förändrar livet och det är viktigt att förbereda och stödja föräldrar för att uppleva alla förändringar som det medför; en av dom introduktionen till vattenvärlden.

Syftet är att föräldrar och bebisar får en minnesvärd upplevelse i vattnet tillsammans med våra instruktörer för att känna hur det är att utforska vattenlek och vattenvana tillsammans.

Club Bebe Sweden kommer att finnas tillgängligt för alla medlemmar med intressanta föreläsningar, tillgång till HLR kurser, aktiviteter som babymassage och mamma yoga, föräldraträff och exklusiva erbjudande för dig och hela din familj.

På samma sätt kommer programmet att tillhandahålla olika uppgifter som: övervaka utvecklingen av de olika kunskaper kurs för kurs, vård av spädbarn i vattnet, stimulering hos spädbarn som har introducerats till vattenvärlden, samt olika ämnen om utvecklingen av barn, hälsa, roliga tips och mycket mer.

Genom detta program kommer föräldrar också att kunna hitta information om produkter och tjänster som behövs under varje steg i processen av introduktionen till vattenvärlden.

Club Bebe Sweden räknar dessutom med stöd från Duva Pool och Motion, Monasportskola och föreningen Aktiva familjeliv.

Vi är glada att börja den här underbara resan tillsammans  med dig och vi varmt välkomnar dig!

I mer än 10 år har vi undervisat i vattenkurser för spädbarn. De spelade, hade kul och naturligtvis, de lärde sig simma. Glädjen som de små kände och det förtroende som föräldrarna visade oss har motiverat oss att utvecklas och förbättra oss under alla dessa år. Och det är därför vi har designat Club bebé, en plats som exklusivt för föräldrar och spädbarn som håller på att börja lära sig simma.

Utöver de tekniska aspekterna, det som motiverade oss att skapa CLub Bebe är barnens leenden, deras glädje varje gång vi får möta dom i vattnet, det förtroende som föräldrar visar oss och de vänskap som har bildats genom åren.

Club bebe är ett utrymme där du kommer att ha specifik information, evenemang och speciella förmåner just för dig och ditt barn.

• Icke dömande
  • Riktad mot alla nyblivna föräldrar
  • Så verkligt som möjligt (inga modell-bubblor)
  • Modernt och hälsosamt.

Exklusiva föreläsningar

Exklusiva föreläsningar med experter inom babysim. Riktad till alla nyblivna föräldrar som är intresserade av att gå på babysim, som redan deltar på babysim och för dom blivande föräldrar. Med fokus på både externa och interna faktorer inspireras ni i den viktigaste faktorn av alla, stimuleringen som ditt barn får i vattnet och hur viktigt det är för barnens utveckling.

HLR-kurser

I kursen i Baby-HLR får man lära sig att snabbt rekognoscera, larma och ge livräddande hjälp till spädbarn med luftvägshinder, medvetslöshet, andningsstopp och hjärtstopp. Det viktigaste när det gäller att minska skador, lidande och död hos bebisar är att agera innan det händer, att förhindra.

Föräldraträffar

Föräldraträffar är ett jättebra sätt att lära känna andra föräldrar som deltar på babysim men även att få fördjupad kunskap om sitt barn och en chans att utbyta erfarenheter.

Kurser i babymassage

Babymassage är magiskt. Den kunskapen har en fördelaktig effekt på relationen till bebisar och hjälper föräldern att utveckla sitt eget sätt att beröra och lugna sitt barn.

Babyfotografering och video

Vi samverkar med föräldrarna och fotograferar där de som simmar på babysim under deras kurser. Alla medlemmar i Club Bebè har exklusiva paket pris.

Gratis bok

Till dig som nybliven barnförälder kan du förvänta dig en bok med kunskap och historier om babysim. Välkomstboken från Club Bebè är en gåva till alla medlemmar.

Familjesim

I familjesim är hela familjen välkommen att vara med. Från den minsta deltagaren på 3 månader till äldre syskon och föräldrar. Tillsammans vägleder vi deltagarna via lek och  övningar till att upptäcka glädje och respekt för vatten.