Norrtälje Badhus

Norrtälje badhus

Badhuset i Norrtälje är kommunens största och mest utrustade. Här hittar du bland annat 25-metersbassänger, rutschbanor, hopptorn och relaxavdelning. Observera att det är 4 timmars parkering utanför badhuset. Det finns även en stor parkering vid Sportcentrum utan tidsbegränsning som du kan nå via en gångväg mellan bad och parkering så du slipper korsa bilvägen.

Här håller vi babysimkurser i den varma terapibassängen där vattentemperaturen ligger mellan 32 och 34 grader.

Babysimkurser för babysim
steg 1 och 2

Tid: 30 min

En förälder får vara med barnet i vattnet.

I Babysim får du och ditt barn en härlig stund i varm bassäng och lugn miljö. I din trygga famn får barnet en lustfylld första upplevelse av vatten. Babysim är för barn mellan tre månader och två år.

Tillsammans utforskar ni vattnet medan barnet utvecklas steg för steg. Barnet vänjer sig vid vatten på ett tryggt och lustfyllt sätt. Vi upprepar övningarna många gånger för att barnet ska känna igen sig och sång och lek är viktiga inslag. De första övningarna med stänk och plask är viktiga för att öva på vattenvanan.

Adress:

Idrottsbacken 11