Alla kurser

Alla kurser hos Monas Simskola

Välkommen till Monas Simskola! Vi har simkurser för alla åldrar och förkunskaper, från babysim till vuxensim. Du får en simundervisning som ger resultat och bygger på en glädjefylld pedagogik med trygga, erfarna simlärare.

Babysim

Sommarläger 2024

5 fullspäckade dagar med simning och skoj!
Simläger varje vecka på Lidingö samt 1 vecka var i Älsvjö och i Linköping!
Efter fem dagar ska barnen känna att de gjort rejäla framsteg. Men givetvis ska barnen också ha det roligt tillsammans på sommarlovet – så vi erbjuder dessutom massa roliga sidoaktiviteter utöver skoj i badet: cirkusskola, minigolf, elbilskörning, bollsporter och dans.
Sommarkurser 2023

Intensivkurs sommar 2024

I sommar ordnar vi intensivkurser på Breviksbadet för alla barn mellan 5 och 12 år. Vi erbjuder simkurser på alla nivåer – även nybörjare – från vecka 25, med en ny kursstart varje vecka.

Vi har även intensivkurs vecka 25 på Duva Pool Linköping

Här tar ditt barn sina första simtag eller lär sig utveckla tekniken med välutbildade och engagerade instruktörer som bevakar varje simtag i bassängen.

Babysim

Babysim är för barn upp till två år och en förälder är alltid med i bassängen. Ditt barn introduceras till vattnet på ett nära och glädjefyllt sätt för att känna trygghet, alltid under ledning av en utbildad och erfaren instruktör.

Barn

Vi har kurser för barn i alla åldrar och förkunskaper, från nybörjare till de som redan har hunnit lära sig ganska mycket och vill bli ännu bättre simmare.

ungdomar

Ungdomar

Är du ungdom eller vuxen så kan du få grundutbildning eller avancerad träning i simteknik, antingen i grupp eller som privatlektioner.

vuxna

Vuxna

Har ditt barn speciella behov?

Många barn med olika funktionsnedsättningar klarar sig bra i vår verksamhet utan en resurs. Det gäller bl.a. barn med ADHD, lindriga CP-skador och lindrig Autism. För dessa barn erbjuder vi undervisning i våra ordinarie grupper men där vi ber föräldrarna kontakta oss för råd och hjälp vid anmälan.

För en del barn med koncentrationssvårigheter krävs lite extra hjälp med undervisningen för att klara sig i vattnet och det kan vara allt från hjälp med kommunikationen till stöd i vattnet pga. rörelsehinder. Här erbjuder vi integrerad undervisning med en av våra resursledare.