Angered Arena

Angered Arena.

Välkommen till Mona simskola på Angered Arena! För närvarande har vi kurser i Vuxensim från 16 år

25 metersbassäng

25-metersbassängen är till för tränings- och motionssim. Bassängen är nio banor bred och från 1,2 till 2 meter djup. Vattnet är 27 grader varmt.

Aktivitetsbad och hoppbassäng

På Angered Arena finns också ett aktivitetsbad och en hoppbassäng med hopptorn och trampolin. Aktivitetsbadet är 1,5 meter djupt och hoppbassängen 3,8 meter djup. Båda bassängerna är 28 grader varma.

Plaskpool och barnpool

Det finns två barnbassänger, en plaskbassäng för de allra minsta, som är 17 centimeter djup, och en bassäng för de barn som är lite äldre, som är 75 centimeter på den djupaste delen. Båda bassängerna är 30 grader varma.

Undervisnings- och rehabbassäng

Anläggningen har en undervisnings- och rehabbassäng med höj- och sänkbar botten. Denna bassäng används till simundervisning, vattenträning och rehabiliteringsträning. Den är 12,4 meter lång och 8 meter bred. Vattnet är 34 grader varmt.

Högaffelsgatan 15
Box 114