Sommarläger

Sommarläger 2024

5 fullspäckade dagar med simning och skoj!
Simläger varje vecka på Lidingö samt 1 vecka var i Älsvjö och i Linköping!

På våra sommarläger utvecklas barnets simkunskaper och utöver det erbjuder vi ett roligt utbud av aktiviteter som barnen har möjlighet att prova på! Kanske upptäcker barnet att hen har en oväntad talang eller så föds en ny hobby. Konst, dans, cirkus. minigolf och massa roliga lekar med underbara ledare som både är roliga och erfarna och ser till att det blir en sommar att minnas! (Minigolf ej i Linköping)

10 MÅL MED MONASIMSKOLAS SUMMERCAMP

Aktiviteter lämpliga för varje ålder
Vänskapens värde
Utomhusaktiviteter
Samarbete och lagarbete
Öka och främja integration
Främja ledarskap
Miljövänlighet
Säkerhet, säkerhet och mer säkerhet
Alla barn är unika och underbara
En sommar som varar hela livet

VARA – GÖRA- VÄXA

Vi respekterar barn i deras individualitet och vill att de ska utvecklas på ett friskt sätt.
Att barn lär sig sätt att interagera och dela med sig, skaffa sig disciplin, självkontroll och kunna känna sig själva. Det gör vi genom idrotten och de olika aktiviterna som vi erbjuder så att de finner vänskap, lär sig att ha kul på ett hälsosamt, respektfullt och underhållande sätt.

5 fullspäckade dagar med simning och skoj – nya simläger varje vecka!
Start vecka 25!

• Lägret startar vecka 25 och hålls varje vecka under hela sommaren till och med vecka 29 samt vecka 32. Nytt läger varje vecka, måndag – fredag.
  • Vi erbjuder hjälp med hämtning och/eller lämning. Vi kommer överens om var vi hämtar och lämnar, samt pris för transport. Ni ansvarar för att barnet har lämplig sittkudde/barnstol vid transport.
  • Det är samling på Breviksbadet kl. 9:00 och slut för dagen ca. 15.30.
5 fullspäckade dagar med simning och skoj på Långbrohallen i Älsvsjö
den 24-28 juni!
  • Lägret hålls vecka 26, den 24-28 juni
  • mån, tis, ons, tors, fre 09:00-15:30
4 fullspäckade dagar med simning och skoj på Duva Pool
i Linköping den 17-20 juni!
  • Lägret hålls vecka 25, den 17-20 juni
  • Mån, tis, ons, tors 09:00-15:30