Sommarkurser 2023

Vecka 24 startar våra sommarkurser, under några intensiva, roliga dagar simmas det för fullt hos oss på Monas simskola i Breviksbadets uppvärmda bassäng på Lidingö. Kurserna finns för barn i olika åldrar och är både lärorika och utvecklande.

Vi gör allt för att barnen ska få en minnesvärd och rolig upplevelse hos oss i sommar.

Lektionerna är 30 minuter långa och hålls dagligen.

Ny kursstart varje måndag.

Nybörjarsim Grodan

Alla barn som har fyllt 5 år får börja på kursen. Förmågan att koppla ihop rörelser utvecklas starkt vid 5-7 års ålder, och då är det dags att lära sig riktiga arm- och bentag. Vi börjar med att lära barnen bentag och armtag med flythjälp. Målet är att kunna simma några meter utan hjälp.

Nybörjarsim Grodan Steg 2

För barn 6-8 år som kan grundtekniken för bentag, armtag och crawlbenspark, men fortfarande oftast behöver flythjälp. Vi övar här på att få ihop koordinationen mellan ben och armar för att kunna simma helt självständigt.

Nybörjarsim Fisken

Kan barnet redan simma minst 10 meter utan flythjälp kan Fisken vara ett bra val. Målet är att kunna simma 25 meter bröstsim, och 10 meter av ryggsim och crawl. Fokus ligger på att kunna simma lite längre distanser oftast i 25 meters bassäng.

Fortsättningssim Hajen

Kan barnet simma minst 50 meter bröstsim, behöver förbättra sin simteknik och lära sig andra simsätt som crawl och ryggsim? Då är det Hajen ni ska välja.

Vi lär även ut grunderna i livräddning och att hoppa och dyka på rätt sätt.

Sommarläger

Vi har även ett stort lägerprogram nu under sommaren. Läs mer om det här:

Sommarläger – Breviksbadet