SOMMAR 2024

SIMLÄGER

5 fullspäckade dagar med simning och skoj!
Simläger varje vecka på Lidingö samt 1 vecka var i Älsvjö och i Linköping!

Sommarlägren är oerhört uppskattade så missa inte detta sommaren 2024!

INTENSIVKURSER

Nu är det dags att anmäla barnen till en plaskande skoj vecka i poolen.

I sommar ordnar vi simläger på Breviksbadet för alla barn mellan 5 och 12 år.
Vi erbjuder simkurser på alla nivåer – även nybörjare – från vecka 25, med en ny kursstart varje vecka.

5 fullspäckade dagar med simning och skoj – nya simläger varje vecka!
Start vecka 24!

5 fullspäckade dagar med simning och skoj på Långbrohallen i Älsvsjö
den 24-28 juni!

4 fullspäckade dagar med simning och skoj på Duva Pool
i Linköping den 17-20 juni!

Sjöjungfrur

Simma som en sjöjungfru

På Monas roliga sjöjungfrusimkurs lär du dig att säkert glida fram mellan vågorna med sjöjungfrustjärt och monofena. Dessutom lär du dig att ta hand om en sjöjungfruutrustning på rätt sätt.

Vi kan fixa ditt badkalas på Gåshaga, Lidingö samt Duva Pool & Motion, Linköping!

Ett badkalas ska vara en rolig upplevelse för både barn och vuxna. Fira med oss på Monas Simskola! Klicka på bilden för att läsa mer!

Välkommen till Club Bebè

Nyhet! Välkommen till Monas Sportskola

Kurs i skridskoåkning/Beginner course Ice Skating. Monas Sportskola erbjuder skridskoundervisning för dina barn och vuxna under engagerad handledning av erfarna lärare. Alla får lära sig åka skridskor och ha superkul längs med vägen. Klicka för att läsa mer om Monas Sportskola och boka här!

Välkommen till Club Bebè

Välkommen som medlem i Club Bebé!

Club Bebe Sweden bildades genom att förstå av att vara förälder förändrar livet och det är viktigt att förbereda och stödja föräldrar för att uppleva alla förändringar som det medför; en av dom introduktionen till vattenvärlden. Klicka på bilden för att läsa mer och anmäla er!

Boka din kurs nu

Vi har babysim, simskola och simkurser för vuxna i flera moderna anläggningar i Stockholm, Norrköping, Linköping och Göteborg. Välkomna!

20 anläggningar

Vi har ett stort utbud av anläggningar i Stockholm och Göteborg. Vi finns också i Linköping och Norrköping. Välkommen att simma hos oss!

English speaking?

All our teachers are proficient in English, and are prepared to give instructions in English in our regular classes. Welcome to join any of our courses.

Baby

Babysim är ren glädje och njutning. Med lek och sång möter din baby varmt och skönt vatten på ett lustfyllt sätt i din trygga famn.

Barn

Ska ditt barn ta sina första simtag? Simma längre sträckor? Lära sig nya simsätt? Vi har glädjefylld simskola för alla nivåer och åldrar.

Ungdomar

Är du 12-16 år och vill bli en bättre simmare? I Delfinen får du resultatinriktad simträning och provar fler simsätt. Crawlskolan lär dig simma snabbare.

Vuxna

Det är aldrig för sent att bli en bra simmare! Lär dig från grunden i Vuxensim, simma som eliten i Crawlskolan, ta privatlektioner eller simskola för kvinnor.

Om Monas Simskola

Vår unika undervisningsstil utgår från att deltagarna utvecklas olika och behöver känna sig trygga i vattnet. Vi jobbar i grupper, men moment kan se olika ut för olika individer.

För de minsta barnen är vi alltid flera simlärare i gruppen. Våra medarbetare är alla erfarna, utbildade simpedagoger som med stort hjärta tar eleverna till sina mål.

Många barn med olika funktionsnedsättningar klarar sig bra i vår verksamhet utan en resurs. Det gäller bl.a. barn med ADHD, lindriga CP-skador och lindrig Autism. För dessa barn erbjuder vi undervisning i våra ordinarie grupper men där vi ber föräldrarna kontakta oss för råd och hjälp vid anmälan.

För en del barn med koncentrationssvårigheter krävs lite extra hjälp med undervisningen för att klara sig i vattnet och det kan vara allt från hjälp med kommunikationen till stöd i vattnet pga. rörelsehinder. Här erbjuder vi integrerad undervisning med en av våra resursledare.

Boka din kurs nu

Simskola sedan 2011

Flera tusen barn och vuxna har fått simundervisning av Monas simskola. Vi har sett alla dessa glada ansikten, på dem som helt plötsligt bemästrar något de tidigare inte kunde. Dessa år har hjälpt oss att utveckla och finslipa lursupplägg och pedagogik. Vi har upplägg som fungerar för alla. Välkomna!

Flera olika kurser

Vi har allt från babysim till vuxensim och crawlsim till skolasim. Vi har ett utbud där det finns något för alla i familjen.

Fokus på resultat

På Monas Simskola fokuserar vi på att den individuella deltagaren ska nå så långt som möjligt. Läs gärna mer om hur vi arbetar.

Våra anläggningar

Vi har kurser i hela Stockholm och Linköping, både i offentliga badhus och i en del anläggningar i privat regi.

Bobby groda lär sig simma

Simskoleläraren Mona Bhat har skrivit en pedagogisk och rolig bok om att gå i simskola. Följ med Bobby Groda och alla hans vänner på deras första simlektioner.
Mona Bhat

Ägare och grundare av Monas Simskola

”Jag har simmat från att jag var barn och har ägnat hela mitt vuxna liv åt att förmedla glädjen i att bemästra vattnet. Vi arbetar tryggt och metodiskt utifrån varje deltagares förutsättningar och ger varje elev utmaningar för sin utveckling. Efter många år i bassängen vet jag att vårt sätt fungerar.”

Bobby groda lär sig simma – en bok om att lära sig att simma

Följ med Bobby Groda och alla hans vänner på deras första simlektioner.Att lära sig simma kan kännas både nervöst och spännande.

I sin bok Bobby Groda lär sig simma berättar simskoleläraren Mona Bhat om hur det går till i simskolan. Läs den för ditt barn som snart ska börja i simskola eller använd den som komplement till barnets simlektioner.

Låna på bibliotek i Göteborg eller Stockholm.